Skip to main content

Transformeer de start van je dag

begin-je-dag-stralend-blog-dd-040117

Naar een goed begin waardoor je je de hele dag bewust en energiek voelt. Begin je dag stralend!

Het is de eerste week van 2017 en het hele jaar ligt open om er een geweldig jaar van te maken.

Mogelijk heb je nieuwe ideeën, doelen of voornemens voor jezelf gesteld. Die kunnen gaan over je gezondheid, werk, familie, vrienden of relatie. Ik ga de belangrijkste stap om te zorgen dat dit een goed jaar wordt, met je delen.

Op het internet is er een schat aan informatie te vinden. Hoe distilleer je hieruit wat voor jou werkt?
En nog belangrijker, hoe breng je dit in de praktijk? Het moeilijkste voor de meeste mensen is hiermee beginnen en het vol te  houden.

De nummer 1 tip die ik je kan geven is je ochtendroutine. Die kan hier goed bij helpen en ik geef je een voorzet hoe je je dag kan beginnen.
Het belangrijkste is om je gewoonten zo te veranderen dat je dit graag wilt doen. Omdat je voelt dat dit voor je werkt. Veel mensen hebben goede voornemens die ze moeilijk volhouden. In de waan en drukte van de dag verdwijnen ze naar de achtergrond.

Er is een oplossing. Een kleine verandering in je ochtend routine kan je helpen om jouw prioriteiten vast te houden. En je helpen om elke dag een top dag te hebben.

5 STAPPEN OM EEN OCHTEND ROUTINE TE CREEREN EN JE DAG ENERGIEK TE BEGINNEN

Neem 30 minuten de tijd om je dag bewust te beginnen en merk hoe je je dag stralend en vol energie start. Doe dit gedurende een maand om te merken hoe dit je leven, je focus en je gezondheid ten goede komt. Op een manier die je je niet kunt voorstellen. Ga deze uitdaging voor een maand aan. Ongeacht hoe je je voelt de eerste dag of week….

1. Doe een ademhalingsoefening.  Na het afgaan van je wekker, terwijl je in bed ligt. Je ademt heel bewust naar je buik en je hart en wordt je bewust van je gehele lichaam. Doe dit ongeveer 2 minuten. Zeg goedemorgen tegen jezelf en voel je dankbaar om je lichaam die je deze dag in staat stelt te doen wat jij wilt.

2. Drink een glas warm water na het opstaan. Je kunt hieraan een halve uitgeperste citroen en/of een eetlepel biologische appelazijn toevoegen. Dit helpt om toxines af te voeren, je spijsvertering te stimuleren en het hydrateert je lichaam.

3. Neem 5 minuten tijd voor dankbaarheid en gebed. Veranker je mindset voor die dag in jezelf door je te verbinden met jezelf en het grotere geheel en te voelen waarvoor jij dankbaar bent in jouw leven. Dankbaarheid is heel krachtig en helpt je in een positieve houding tijdens je dag.

4. Neem 5 minuten om te bewegen. Begin je dag met stretchen of yoga oefeningen. Daarna kun je  lopen, eventueel een interval doen, touwtje springen of op een kleine trampoline springen. Zelfs 5 minuten fysieke beweging zorgt er al voor dat je bloed goed doorstroomt en je je beter voelt om de dag lekker te beginnen. Langer mag natuurlijk ook.

5. Neem 5 minuten de tijd voor meditatie. De gunstige effecten van meditatie zijn divers. Het vermindert stress. Je bloeddruk gaat omlaag. Klachten zoals slapeloosheid, angst en twijfels verminderen en verdwijnen. Je concentratie, creativiteit en leervermogen, geheugen verbeteren. Als 5 minuten lang is voor jou, begin je met 2 minuten. Naarmate je dit vaker doet, merk je dat het makkelijker gaat.

6. Zorg voor een goed ontbijt. Geef je lichaam brandstof om de dag goed door te komen. Het is voedzaam als het bestaat uit goede koolhydraten, vetten en eiwitten. Bijvoorbeeld: havermout met fruit, groene smootie, zelfgemaakte bouillon of omelet met groenten. Wordt je bewust van wat je eet en hoe je je daarbij voelt.

Het volgen van deze stappen zorgen voor een blijvende verandering in je levensstijl. Je voelt je energieker en begint je dag stralend!